język angielski: zagadnienia na miesiąc listopad
Autumn weather
- Zapoznanie z nazwami wybranych zjawisk atmosferycznych.
- Zapoznanie z pytaniem „How is the weather?” oraz sposobem udzielania odpowiedzi na to pytanie.
Przykładowe struktury zdaniowe:
- It’s rainy
- It’s windy
- It’s cloudy
- It’s foggy
- It’s snowy
- It’sunny
- It’s cold
- How is the weather?
- This is…
- Is it…?
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- rain,
- storm,
- wind,
- clouds,
- fog,
- snow,
- sun
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- rain,
- sun,
- wind,
- snow
Piosenka i film w grupie dzieci starszych:
„How is the weather?”
„Weather – How’s the weather?
Piosenka i film w grupie dzieci młodszych:
„How is the weather”
„Weather for children”
Clothes
- Zapoznanie z wybranymi nazwami jesiennych ubrań.
- Zapoznanie ze strukturą gramatyczną „I am wearing…” oraz „put on…”
Przykładowe struktury zdaniowe:
- What are you wearing?
- I am wearing…
- This is a ….(scarf)
- Is it a …(hat)
- Find a …(coat)
- Put on your…(scarf)
- Where is?
- Show me…
- What’s missing
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- shoes,
- sweater,
- raincoat,
- jacket,
- umbrella,
- scarf,
- coat,
- hat
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- shoes,
- jacket,
- scarf,
- hat
Piosenka w grupie dzieci starszych:
„Put on your shoes”
Piosenka w grupie dzieci młodszych:
„Put on your shoes”
In the kindergarten – verbs
- Zapoznanie z nazwami wybranych czynności podejmowanych w przedszkolu.
- Doskonalenie szybkiej reakcji na polecenie nauczyciela.
Przykładowe struktury zdaniowe:
- What can you do in the kindergarten?
- I can… (build, draw, dance, jump, count, etc.)
- What do you like to do in the kindergarten?
- I like to …
- count to 10, jump high (five)…times, let’s dance
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- Let’s count: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten
- build,
- clean up,
- sing,
- draw,
- paint,
- listen,
- cut,
- dance,
- jump,
- run,
- play
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- Let’s count: one, two, three, four, five
- build,
- clean up,
- sing,
- dance,
- draw,
- listen,
- jump,
- run,
- play
Piosenka w grupie dzieci starszych:
„Clean up”
Piosenka w grupie dzieci młodszych:
„Clean up
In the kindergarten – nouns
- Zapoznanie z nazwami wybranych przyborów.
- Utrwalenie poznanych czasowników.
- Łączenie w pary pasujących do siebie rzeczowników i czasowników.
Przykładowe struktury zdaniowe:
- What is this?
- This is?
- Where is…?
- Give me…
- Find…
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- crayons,
- paints,
- scissors,
- glue,
- pencil,
- book,
- story,
- song,
- toys
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- crayons,
- paints,
- scissors,
- glue,
- song,
- toys
Piosenka w grupie dzieci starszych:
---------------------
Piosenka w grupie dzieci młodszych:
---------------------
