Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

język angielski: zagadnienia na miesiąc listopad

Autumn weather

  1. Zapoznanie z nazwami wybranych zjawisk atmosferycznych.
  2. Zapoznanie z pytaniem „How is the weather?” oraz sposobem udzielania odpowiedzi na to pytanie.

 

Przykładowe struktury zdaniowe:

  • It’s rainy
  • It’s windy
  • It’s cloudy
  • It’s foggy
  • It’s snowy
  • It’sunny
  • It’s cold
  • How is the weather?
  • This is…
  • Is it…?

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:

  • rain,
  • storm,
  • wind,
  • clouds,
  • fog,
  • snow,
  • sun

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:

  • rain,
  • sun,
  • wind,
  • snow

 

Piosenka i film w grupie dzieci starszych:

„How is the weather?”

„Weather – How’s the weather?

 

Piosenka i film w grupie dzieci młodszych:

„How is the weather” 

„Weather for children”

 

Clothes

  1. Zapoznanie z wybranymi nazwami jesiennych ubrań.
  2. Zapoznanie ze strukturą gramatyczną „I am wearing…” oraz „put on…”

 

Przykładowe struktury zdaniowe:

  • What are you wearing?
  • I am wearing…
  • This is a ….(scarf)
  • Is it a …(hat)
  • Find a …(coat)
  • Put on your…(scarf)
  • Where is?
  • Show me…
  • What’s missing

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:

  • shoes,
  • sweater,
  • raincoat,
  • jacket,
  • umbrella,
  • scarf,
  • coat,
  • hat

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:

  • shoes,
  • jacket,
  • scarf,
  • hat

 

Piosenka w grupie dzieci starszych:

„Put on your shoes”

 

Piosenka w grupie dzieci młodszych:

„Put on your shoes”

 

In the kindergarten – verbs

  1. Zapoznanie z nazwami wybranych czynności podejmowanych w przedszkolu.
  2. Doskonalenie szybkiej reakcji na polecenie nauczyciela.

 

Przykładowe struktury zdaniowe:

  • What can you do in the kindergarten?
  • I can… (build, draw, dance, jump, count, etc.)
  • What do you like to do in the kindergarten?
  • I like to …
  • count to 10, jump high (five)…times, let’s dance

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:

  • Let’s count: one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten
  • build,
  • clean up,
  • sing,
  • draw,
  • paint,
  • listen,
  • cut,
  • dance,
  • jump,
  • run,
  • play

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:

  • Let’s count: one, two, three, four, five
  • build,
  • clean up,
  • sing,
  • dance,
  • draw,
  • listen,
  • jump,
  • run,
  • play

 

Piosenka w grupie dzieci starszych:

„Clean up”

 

Piosenka w grupie dzieci młodszych:

„Clean up

 

In the kindergarten – nouns

  1. Zapoznanie z nazwami wybranych przyborów.
  2. Utrwalenie poznanych czasowników.
  3. Łączenie w pary pasujących do siebie rzeczowników i czasowników.

 

Przykładowe struktury zdaniowe:

  • What is this?
  • This is?
  • Where is…?
  • Give me…
  • Find…

 

Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:

  • crayons,
  • paints,
  • scissors,
  • glue,
  • pencil,
  • book,
  • story,
  • song,
  • toys

Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:

  • crayons,
  • paints,
  • scissors,
  • glue,
  • song,
  • toys

Piosenka w grupie dzieci starszych:

---------------------

Piosenka w grupie dzieci młodszych:

---------------------