język angielski: zagadnienia na miesiąc wrzesień
Hello, what is your name?
- Zapoznanie ze zwrotami dotyczącymi powitania i pożegnania.
- Nauka przedstawiania się.
- Zapoznanie ze słowami piosenki powitalnej i pożegnalnej.
Przykładowe struktury zdaniowe:
- Hello boys and girls,
- What is your name?
- What is his name?
- What is her name?
- I am
- My name is…
- His name is…
- Her name is…
- Let’s sing
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- good morning,
- good afternoon,
- hello,
- goodbye,
- bye
- stand up,
- sit down,
- turn around,
- hand up,
- jump
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- hello,
- goodbye,
- stand up,
- sit down,
- turn around,
Piosenka realizowana w grupie dzieci starszych i młodszych:
- „Hello”
- „Bye, bye”
How are you today?
- Utrwalenie zwrotów dotyczących powitania i pożegnania.
- Utrwalanie umiejętności przedstawiania się.
- Zapoznanie ze zwrotami związanymi z samopoczuciem.
- Doskonalenie szybkiej reakcji na polecenia nauczyciela.
Przykładowe struktury zdaniowe:
- How are you today?
- Let’s make a circle
- Look at me
- Stand up
- Sit down, please
- Turn around
- Clap your hands
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- I’m fine
- I’m happy
- I’m scared
- I’m sad
- I’m tired
- I’m not so good
- I’m angry
- I’m sleepy
- I’m great
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- I’m fine
- I’m happy
- I’m scared
- I’m sad
- I’m angry
- I’m sleepy
Piosenka realizowana w grupie dzieci starszych:
- „Hello”
- „Bye, bye”
- „If your happy and you know it clap your hands”
- „Rolly Polly”
Piosenka realizowana w grupie dzieci młodszych:
- „Hello”
- „Bye, bye”
- „If your happy and you know it clap your hands”
Let’s count
- Utrwalenie liczebników głównych w zakresie 5 (w grupach dzieci młodszych) i 10 (w grupach dzieci starszych).
- Doskonalenie szybkiej reakcji na polecenia nauczyciela.
- Doskonalenie umiejętności przedstawiania się.
- Rozwijanie umiejętności odczytywania pełnych godzin na zegarze (dzieci starsze).
Przykładowe struktury zdaniowe:
- Let’s count together from 1 to 10.
- How old are you?
- I’m (3, 4, 5, 6) years old
- How many are there?
- There are 3 (boats, cars, itp.)
- What’s the time, please?
- It’s two o’clock
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- Happy Birthday
- cake
- monkeys
- birds
- bananas
- cars
- planes
- boats
- clock
- watch
- one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine,ten.
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- Happy Birthday
- cake
- monkeys
- birds
- bananas
- cars
- planes
- boats
- one, two, three, four, five.
Piosenka realizowana w grupie dzieci starszych i młodszych:
- „If your happy and you know it clap your hands”
- „Happy birhday”
Colors
- Zapoznanie z nazwami kolorów w języku angielskim.
- Utrwalanie poznanych kolorów w czasie zabaw ruchowych.
Przykładowe struktury zdaniowe:
- Do you like…?
- Yes, I do,
- No, I don’t
- I like…
- I don’t like…
- What color is it?
- This is … (red, yellow, orange, green, blue, white, black, brown, purple, pink) color
Słownictwo realizowane w grupie dzieci starszych:
- red,
- yellow,
- orange,
- green,
- blue,
- white,
- black,
- brown,
- purple,
- pink ,
- color
Słownictwo realizowane w grupie dzieci młodszych:
- red,
- yellow,
- orange,
- green,
- blue,
Piosenka realizowana w grupie dzieci starszych i młodszych:
- „If your happy and you know it clap your hands”
- „Make a circle”