Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Tydzień Budowania Relacji

W tygodniu 29.09 – 03.10.2025r., w naszym przedszkolu odbywały się zajęcia poświęcone budowaniu relacji.

Sercem każdej grupy jest sieć relacji oparta na empatii, pozytywnej komunikacji i wzajemnym zrozumieniu. Każde dziecko zasługuje na to, by czuć się w grupie akceptowane i szanowane, by jego emocje i potrzeby były dostrzegane i przyjmowane. Stworzenie silnych więzi między nauczycielem a dziećmi, a także między samymi dziećmi, jest fundamentem bezpiecznego środowiska, w którym każde dziecko czuje się dobrze. Kluczowe było też uświadomienie dzieciom, że ich myśli i wybory mają realny wpływ na innych.

Właśnie takim celom służyły przygotowane przez nas zajęcia plastyczne, doświadczenia, pytania stymulujące, zabawy, w których łączyliśmy sztukę i arteterapię zarówno pomiędzy dziećmi, jak i pomiędzy dziećmi i nauczycielami.

Działania plastyczne miały pomóc nauczyć dzieci, jak łączyć swoje pomysły i szanować wkład innych. Pozwalały one także dostrzec, że z pojedynczych elementów można stworzyć coś wielkiego i pięknego (np. ławicę ryb), a także, że wspólnie można osiągnąć zupełnie inne efekty niż te, jakie osiągamy pracując samodzielnie. Sztuka w naszych działaniach pozwoliła na budowanie więzi i wyrażanie wspólnych wartości. Była namacalnym dowodem siły współpracy.

Nasze działania  zostały wzbogacone również o zajęcia psychoedukacyjne realizowane przez psychologa panią  Monikę Bochyńską. Tematem przewodnim  w prowadzonych zajęciach była przyjaźń – zastanawialiśmy się, co sprawia, że ktoś jest dobrym przyjacielem i jak można dbać o bliskie relacje.

Na początku dzieci wysłuchały krótkiej opowieści o wartości relacji w życiu. Potem wspólnie stworzyliśmy plakat z cechami przyjaciela i drugi – z pomysłami na to, jak troszczyć się o relacje. Szczególną uwagę poświęciliśmy mocy dobrych słów – dzieci ćwiczyły dawanie komplementów i mówienie miłych rzeczy jako sposobu na wzmacnianie więzi.

Był też czas na kreatywność i zabawę – podczas pokazu mody każdy uczestnik mógł zaprezentować się przed grupą, a widownia nagradzała go brawami i komplementami. Na zakończenie dzieci rysowały wspólne „Promienie przyjaźni” – każdy dorysował jeden promyk, symbolizujący dobre słowo lub gest, które budują przyjacielskie relacje.

To były zajęcia pełne radości, wzajemnego wsparcia i dobrych emocji!

Dzięki takim działaniom nie tylko wspieraliśmy indywidualny rozwój dziecka, ale także pomagaliśmy w budowaniu relacji w grupie, ułatwialiśmy dzieciom nawiązywanie i utrzymywanie pozytywnych kontaktów z rówieśnikami i z dorosłymi.